[Compo] Hero City 2

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[Compo] Hero City 2

Message par ThatOtherPerson » 01 avr. 2012 20:30

Nom : Hero City 2
Auteur(s) : ThatOtherPerson
Origine : Canada

Petite description : La suite de jeu de ces dernières années de super-héros. Il propose des graphismes améliorés, une distance tirage illimité, plus de types d'ennemis, le combat amélioré, un gameplay structuré avec des objectifs réels et de tonnes de plus. Il ya même un mode bonus avec une vue première personne.

Pad analogique = Déplacer
Touches directionnelles = Tournez la vue
Agiter la wiimote = Droite poinçon poings
Agiter nunchuck = coup de poing gauche poings
A bouton = Aller (maintenez pour charger pour une plus grande saut)
Z bouton = Tournez-vous vers la même direction que le joueur
1 bouton = Enregistrer
2 bouton = Retour à l'écran titre
Touche + ou - (à l'écran titre) = Changer la langue

Short description : The sequel to last years super hero game. It features improved graphics, an unlimited draw distance, more enemy types, improved combat, structured gameplay with actual objectives and tons more. There is even a bonus mode with a first person view.

Analog stick = Move
Directional pad = Turn the camera
Shake wiimote = Right fisted punch
Shake nunchuck = Left fisted punch
A button = Jump (hold to charge up for a higher jump)
Z button = Turn the camera in the same direction as the player
1 button = Save
2 button = Return to the title screen
+ or - button (at the title screen) = Change the language

Image

Télécharger : http://platonicrobot.com/filehost/speci ... ?idnum=180
Modifié en dernier par ThatOtherPerson le 31 mai 2012 18:45, modifié 2 fois.

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Re: [Compo] Hero City 2

Message par Cid2Mizard » 02 avr. 2012 12:22

Haha !! Fidèle au rendez-vous, tu inaugures les entrées au concours ;). J'aime beaucoup les nouveaux graphismes, bonne chance :).

the_leg
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Re: [Compo] Hero City 2

Message par the_leg » 02 avr. 2012 22:05

Glad to see you back this year! I love the look of this game. Is the lighting and shading in your game purely "baked" into the textures or are you using the GPU to calculate it (per vertex, per pixel, etc)?

Good luck in the compo, although I doubt you'll need it!

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Re: [Compo] Hero City 2

Message par ThatOtherPerson » 03 avr. 2012 16:44

The lighting/shading for the city isn't baked in. It's done per vertex. But only to save texture space. There is no day-night cycle, moving lights or anything like that so how much each vertex should be darkened is just calculated once immediately after generating the city.

Any shading on movable meshes (the player, enemies and cars) is completely baked into their texture.

The shading for the characters in Time Frack 3D is done in real time based on what direction the camera is facing although the lighting for environment is still unaffected by cameras movement like it is with this game.

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Re: [Compo] Hero City 2

Message par ThatOtherPerson » 31 mai 2012 0:01

The game is now available for download :)

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Re: [Compo] Hero City 2

Message par ThatOtherPerson » 31 mai 2012 18:43

Is there still time for an update?
Here is version 1.1 of the game. The skybox is no longer a box (it's a cylinder now), the text in nightmare mode is red and the game now defaults to english (but you can switch it back to poorly translated french by pressing plus or minus at the title screen). there are some other very minor tweaks but nothing that is likely to be noticeable.
http://platonicrobot.com/filehost/speci ... ?idnum=180

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Re: [Compo] Hero City 2

Message par Cid2Mizard » 01 juin 2012 6:06

Je n'arrive pas, après moult tentative, à passer le captcha pour télécharger le jeu !!!

sebskater29
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Re: [Compo] Hero City 2

Message par sebskater29 » 01 juin 2012 7:01

Cid2Mizard il faut cliquer sur "Download / View the file" juste au dessus du captcha.

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Re: [Compo] Hero City 2

Message par Cid2Mizard » 01 juin 2012 7:12

sebskater29 a écrit :Cid2Mizard il faut cliquer sur "Download / View the file" juste au dessus du captcha.
OK merci ;).

owen
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Re: [Compo] Hero City 2

Message par owen » 01 juin 2012 12:22

lol. captcha is for comment form only.

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Re: [Compo] Hero City 2

Message par Cid2Mizard » 01 juin 2012 20:29

J'ai étais surpris de ne pas pouvoir voler, peut on voler par la suite avec l’expérience ?

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Re: [Compo] Hero City 2

Message par beredezebe » 01 juin 2012 20:38

En fait, avec beaucoup d'expérience pour le saut, tu voles quasiment.

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Re: [Compo] Hero City 2

Message par Cid2Mizard » 01 juin 2012 20:46

beredezebe a écrit :En fait, avec beaucoup d'expérience pour le saut, tu voles quasiment.
Déjà un accro ^^

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