[NMAX] STOP aux vols d'infos !

Répondre
Cid2Mizard
Administrateur
Administrateur

[NMAX] STOP aux vols d'infos !

Message par Cid2Mizard » 31 oct. 2009 13:32

Cela fait un moment que nous ne râlons plus à ce sujet, mais face à l'incroyable plagiat de nos news sur les deux 2 sites GBAtemp.net et GBArl.it, nous ne pouvons plus rester muet. Image Il suffit de vous rendre sur les deux sites en question pour constater que toutes nos news DS et GBA sont reprise juste après nos mises en ligne sur leurs forums sans nous être crédité. Un manque de respect injustifiable qui devient insupportable pour le travail de recherche que nous effectuons.

Les sites en question sont prévenus mais ne changent pas leurs mentalité pour autant.

Notre partenaire pdroms.de souffre du même mal, cette situation pourrait être à l'origine de la fin de nos sites.
Modifié en dernier par Cid2Mizard le 14 nov. 2009 22:48, modifié 2 fois.

lincruste
Rang 1
Rang 1

Message par lincruste » 31 oct. 2009 18:20

Hello Cid2Mizard,
J'ai vu ton post sur GBATemp avant qu'Another Wolrd ne l'efface. Si c'est une censure ça les disqualifie de suite, évidemment mais à leur décharge, je vois bien une source sur leur news, simplement elle redirige vers dcEMUqui eux citent bien Nintendomax comme source première, ceci expliquant peut-être cela (en gros je me demande s'il n'ont pas tout simplement vu l'info pour Powder sur DCEmu et ne sont pas allés chercher plus loin).

Cid2Mizard
Administrateur
Administrateur

Message par Cid2Mizard » 01 nov. 2009 10:05

Faut même pas chercher d'excuse à gbatemp.net, je connais bien ce Another World, il fait tout pour nous faire chier, et tous leurs postages ont était modifié après mon coup de gueule (en supprimant mes posts aussi) la censure à l'état pure.

Pour gbaRL.it il n'y a aucun plagia d'après eux, ils tombent toujours par hazard sur les forums où l'on chope les infos 30 secondes après nous avec nos screenshots et parfois nos liens de téléchargements, pour nous tout est évident. C'est pénible de choper un voleur la main dans le sac qui ose te dire mais je ne vole pas.

De son coté pdroms se bat contre les même problèmes mais pas les mêmes sites, les uns se servant des autres, exemple gbatemp se sert de pdroms pour justifier à tout prix l'ignorance à notre égard, quand à DCEmu il crédite toujours nintendomax pour ne pas créditer pdroms.

Et là je vous parle pas de Teshkeen qui se fait leecher à mort du coté de la scène Wii.

Au final, les informations circulent partout et rapidement c'est vraiment génial, mais si derrière personne ne cite l'origine des sources, pourquoi se donner du mal à chercher.

chocoboy7777
Rang 4
Rang 4

Message par chocoboy7777 » 01 nov. 2009 10:19

je pense que vous devriez régler ces problèmes plus discrètement
les visiteurs du site nintendomax et amateurs de homebrew n'ont pas forcément besoin de savoir tout ça.
ok c'est rageant de se faire voler les news, mais la gestion du site c'est votre problème.
nintendomax c'est mon site préféré dans ce domaine (mis à part l'absence des logiciels de piratage, ce que je comprends tres bien) mais bon, la guéguerre, voilà.. :)
c'est juste un conseil, bonne continuation
http://www.around-north-america.fr/

LORENZOLAMAS
Administrateur
Administrateur

Message par LORENZOLAMAS » 01 nov. 2009 11:10

Si Cid2 en parle a tout le monde, c est tout simplement parce que ça fait des années...(et oui) que ça dure, et que sans arrêt ces postes sur les sites concerné pour faire changer les choses sont effacés, quand c'est pas sont compte qui est banni.

Je pige pas que de si gros sites (surtout gbatemp) aient besoin de faire ça.

Cid2Mizard
Administrateur
Administrateur

Message par Cid2Mizard » 01 nov. 2009 11:20

Rendre publique tout ça a au moins servit à ouvrir le dialogue avec gbarl.it (chose impossible avant) mais bon je ne pense pas que leur mentalité changera pour autant. Teshkeen a également ouvert un topic à ce sujet où le débat fait rage !

A souligner, qu'il y a de nombreux autres sites respectable qui ne jouent pas à ce genre de jeu, comme Gx-mod, wii-info.fr, wii-addict, etc... qui créditent à juste valeur toutes leurs news.
Modifié en dernier par Cid2Mizard le 02 nov. 2009 22:35, modifié 1 fois.

Evrain_GbaRL
Rang 1
Rang 1

Message par Evrain_GbaRL » 01 nov. 2009 13:15

Well, we are always keen on listening feedback from other sites and/or users and visitors :) If Nintendomax had something to say about assumed copycat, all they had to do was mail us. In six years being GbaRL owner, I have always strictly enforced a policy of transparency and professionality - moreover, with 50.000+ visits per day, I can't allow the image of the site to be tarnished by having newsers stealing links, images, information.

Cid has been very kind with me via MSN, and I am thankful for that, although (again) all he had to do was send me a mail or IM me on MSN, I came to know of Ninmax's allegations via a user of our community and valued ex-staffer and scene member (whose name, forgive me if I will not say). I was more than happy to look into the matter and put both newsers and news under scrutiny. Anyway, I will reiterate it on here too (do forgive the fact I speak English, my french is nothing short of RUSTY!): we do not and repeat do not pool news from NintendoMax: our newsers look into a pool of links automatically scanned daily which are included into a "whitelist" of sorts and include authors' homepages and official boards, well-reputed scene sources/gateways but not into other news portals which are not related to said scene, such as NinMax or TehSkeen. It's a hard rule, a newser violating it is punished with immediate removal from duty and banning.

Again, if a news is posted "30 seconds after NinMax", that is not proof, and we cannot provide linkbacking to a site which has just reported the news from a common source - it would not be crediting, it would be gifting with free visits - whereas we always give credit whenever the news does come from another source.
For example, the iPLAYER GBA emu was first newsed on GbaTemp, but we newsed it ONLY after the author released it on HIS blog. See the difference? Moreover, we are the largest site in Italy and western Europe, why would we resort to stealing?

To sum it up, thanks for the heads up as we took the chance to review our site and staff, but since we found nothing, it would be more than appropriate if such claims of theft would be rectified: Cid has been very kind and polite, that's why we have been equally polite, whereas other sites trying to copy us and/or tarnish our reputation in a similar manned have received letters from our legal department. Those do not deserve kindness or reasoning, so we stepped right to legally destroying them, which we found necessary to protect our reputation.

Evrain - GbaRL.it

Cid2Mizard
Administrateur
Administrateur

Message par Cid2Mizard » 01 nov. 2009 16:23

Evrain_GbaRL a écrit :Well, we are always keen on listening feedback from other sites and/or users and visitors :) If Nintendomax had something to say about assumed copycat, all they had to do was mail us. In six years being GbaRL owner, I have always strictly enforced a policy of transparency and professionality - moreover, with 50.000+ visits per day, I can't allow the image of the site to be tarnished by having newsers stealing links, images, information.

Cid has been very kind with me via MSN, and I am thankful for that, although (again) all he had to do was send me a mail or IM me on MSN, I came to know of Ninmax's allegations via a user of our community and valued ex-staffer and scene member (whose name, forgive me if I will not say). I was more than happy to look into the matter and put both newsers and news under scrutiny. Anyway, I will reiterate it on here too (do forgive the fact I speak English, my french is nothing short of RUSTY!): we do not and repeat do not pool news from NintendoMax: our newsers look into a pool of links automatically scanned daily which are included into a "whitelist" of sorts and include authors' homepages and official boards, well-reputed scene sources/gateways but not into other news portals which are not related to said scene, such as NinMax or TehSkeen. It's a hard rule, a newser violating it is punished with immediate removal from duty and banning.

Again, if a news is posted "30 seconds after NinMax", that is not proof, and we cannot provide linkbacking to a site which has just reported the news from a common source - it would not be crediting, it would be gifting with free visits - whereas we always give credit whenever the news does come from another source.
For example, the iPLAYER GBA emu was first newsed on GbaTemp, but we newsed it ONLY after the author released it on HIS blog. See the difference? Moreover, we are the largest site in Italy and western Europe, why would we resort to stealing?

To sum it up, thanks for the heads up as we took the chance to review our site and staff, but since we found nothing, it would be more than appropriate if such claims of theft would be rectified: Cid has been very kind and polite, that's why we have been equally polite, whereas other sites trying to copy us and/or tarnish our reputation in a similar manned have received letters from our legal department. Those do not deserve kindness or reasoning, so we stepped right to legally destroying them, which we found necessary to protect our reputation.

Evrain - GbaRL.it
Ils osent encore dire que c'est faux, alors que les preuves sont flagrante même avec les derniers homebrews du forum micro lua, mais j'oublie que nos confrères italiens passaient par là par hasard, ce qui est plausible quand on est italien.

Evrain_GbaRL
Rang 1
Rang 1

Message par Evrain_GbaRL » 01 nov. 2009 19:00

Speak in english, it's not easy to get french translated each time.
I see that, when you are not on MSN, you tend to be... bolder, so to speak, and switch from "just credit us in the future when you get info from Nintendomax" to "we know you are thieves, shut up". Therefore, allow me to be clearer.

1. GbaRL.it has never and will never use Nintendo max as one of its sources - we don't need to reach for a small-time site for our information, not with a squad of newsers and a script daily scanning authors' homepages.
2. being in the micro-lua forum does NOT qualify you for anything. TheSMScenter was written by one of our staffers, .:MiK:., and yet TehSkeen did post the news, copying the homebrew's presentation by the author. And yet, I don't think we ever assaulted them with accusations of copying :) Simply, even if the news was seen on GbaRL (the author gave us the right to be the first on the Net announcing the project, and in fact our users and US staffers are the first ones in the userlist for the application) others read it from us and went to the official site, got the stuff, and then wrote their own news. Period.
3. just a personal annotation: our news are copied daily by people inside and outside europe and Italy (10% of our readers are from japan and 8% from spain for example), if we were to follow your reasoning, at this time we should've sent 500 or so cease and desist letters :) Yet, if another one sees the release, goes to the author's homepage and writes his own, nothing is wrong with us.
4. "Ils osent encore dire que c'est faux" (they still dare say it's false) is, as I said above, an unnecessary display of arrogance. We skimmed the site, counter-checked and saw that YOUR accusation is false, perhaps an attempt to get more linkbacking from us larger sites (like gbarl and gbatemp) in order to increase visits? Or ads revenue? Forgive my own arrogance, but even if you say this, we will not just bow down and litter the news with linkbacks :) We never copied your news, and we are certain of this. Cry all you want, stomp your foot all you want, but the only one making false claims here is you: and a small portal like yours being copied by an estabilished and scene-recognised site is plain ridiculous (just like that company attempting to sue ASUS and SAMSUNG over the use of the word "netbook" just because they had patented it spelling "net book").

And now, the summary of my entire post: we checked, our news are not copied. We tried to reason with you, you seem all nice on MSN but try to boast on your site, perhaps for public image. Fine with us :) But, you are accusing GbaRL.it of being a news-stealer, and that is not something we will tolerate any further.
Therefore, either provide CONCRETE PROOF that your news are stolen - like that they have been translated and copied, that watermarked screens have been used, that files from your servers have been used - and we will make amend, or just understand that your little tricks will get you nowhere. So no, we will not put a link in every allegedly copied news only because you wish to get more visits, we never heard before of Nintendomax, and we will continue to not care about your site's very existance.

However, and let me underline this, any future attempt to discredit, falsely accuse, insult or more generally damage GbaRL.it or one of its sub-hosts without documented and exact reasons and proof will result in our legal department sending a formal cease and desist letter to your ISP, the domain owner and the site maintainers, persecuting any violation to the full extent of the law. This also includes any affiliates, or other sites, up to TehSkeen itself.

opy of this message has also been sent and saved to our own board for future reference. Obviously, Nintendomax will immediately be blacklisted from our Network and blocked by our security systems (since a few TS users seem to like suggesting illegal ideas).

Cid2Mizard
Administrateur
Administrateur

Message par Cid2Mizard » 01 nov. 2009 19:32

Puisqu'il faut des preuves en voici une terrible de chez terrible :)

Je déterre un homebrew réalisé en mai 2009 que je poste avec mes screenshots le 26 septembre 2009 à 9h02 :
http://www.nintendomax.com/index.php?to ... ormat=news

Tadam à 10h41 ce même jour sur gbarl.it, même news avec mes screenshots, donc déterrage du même homebrew sortit en mai 1h30 après moi :
http://www.gbarl.it/index.php?showtopic=65056

J'en ai des centaines des exemples comme ça

Evrain_GbaRL
Rang 1
Rang 1

Message par Evrain_GbaRL » 01 nov. 2009 19:37

Any screenshot taken via Google which is not watermarked is under free rationale of use. Bear with it. Another site credited you and used your screens? Did they watermark it? No, well, if I find that image via Google and the license doesn't say otherwise, it can be used. yes, just like in all those Powerpoint notices.

I repeat, and this time I will not be gently (and will be the damn last time): accuse us again without proof, and the only thing you will get is a legal notice from our lawyers. Instead of going crazy, think about improving your site. You are not getting links from us, nor Gbatemp.

Over and out.

Cid2Mizard
Administrateur
Administrateur

Message par Cid2Mizard » 01 nov. 2009 19:57

Une autre preuve, enfin si ils ne modifient pas avant leur post, oh mais c'est notre hébergement free.

http://www.gbarl.it/index.php?showtopic=63367

En cas de modif du post => http://nintendomax.ke0.eu/Images/tadam.png

vous pouvez voir le lien http://gchack.free.fr/DS/homebrew/Busca ... tosv10.rar tout en bas de page qui correspond à notre téléchargement free qui est suspendu

/////////////////////////////////////////////////////////////////////

Autre preuve : Nano lua 2.3 sortit le 10 octobre mais j'ai newsé le 27 octobre:
http://www.nintendomax.com/index.php?to ... ormat=news

Tadam chez gbarl.it le 29 octobre:
http://www.gbarl.it/index.php?showtopic=65898

Ils ne l'ont pas vu le 10 quand il est sortit officiellement mais le 29 juste après notre annonce du 27, il récupère également le joli logo que j'ai fais pour l'occasion.

LORENZOLAMAS
Administrateur
Administrateur

Message par LORENZOLAMAS » 02 nov. 2009 18:07

perd pas ton temps a discuter, on a compris, le tout c est que les gens le sachent.
c'est clair et net, ils nous pillent.
watermark tes screenshots, comme ça il feront plus chier, et rajoute un http://www.nintendomax.com.txt dans chaques downloads.

legueux

Message par legueux » 02 nov. 2009 20:23

Bonsoir,

[HS]Cid, pour Tehskeen j'ai vu après que j'avais rappé sur le clavier et ajouté un 7 devant le n° de version ;), mais bon la alpha7 était en dessous.[/HS]

Concernant le problème du vol de news, je crois que c'est malheureusement devenu inhérent au web depuis qu'il est devenu aussi populaire. Depuis 7 ans qu'on existe, on a du faire face à ce genre de problème et on a beau installer toutes les méthodes du monde pour empêcher ça (watermark, ajout de fichiers dans les archives...etc), ça n'empêchera pas celui qui veut absolument copier l'article de le faire soit en modifiant 2 ou 3 trucs histoire de noyer le poisson ou tout simplement de faire l'ignorant (comme ça semble le cas avec le gars de GbaRL).

Tu auras beau lui mettre le nez devant, lui démontrer par A+B que l'info vient de chez toi, qu'il ne l'avouera pas. On fait face en ce moment au même genre de conduite mais directement par un site français et malheureusement à moins de se lancer dans une procédure judiciaire particulièrement longue et couteuse rien ne changera.

Bref, je comprends parfaitement votre coup de gueule, car c'est usant de voir les heures passées à chercher des news et surtout les traduire, récupérées sans aucun scrupule à coup de copiés/collés à peine voilés.

Personnellement, j'essaie finalement de passer outre et de me concentrer sur la communauté de membres qui nous suivent sinon autant mettre la clé sous la porte et je sais qu'ils trouveront d'autres sources auprès desquelles ils pourront pomper les news.

Bon courage.

Répondre

Retourner vers « NINTENDOMAX »